Розшифровка абревіатур і написів на мото гумі, вело покришки і шинах на квадроцикл
Розшифровка абревіатур і значень мото покришок
Привіт дорогий читачу. Маючи чималий досвід торгівлі вело і мото гумою, а також гумою для колясок і різної техніки ми зібрали максимум інформації, яка стосується розмірності шин. Адже багато людей не розбираються в розмірах покришок і це нормально, але ми постараємося все доступно і легко пояснити, щоб навіть зовсім далека від цього людина змогла розуміти основні принципи і поняття.
Отже, почнемо з основних написів та маркувань, нанесених на шини, розглянемо схему нижче:
Спочатку може здатися - що даних сильно багато і розібратися в них зможе лише фахівець у своїй галузі. Але ми розглянемо тільки те - що є найважливішим для того - щоб вибрати відповідну собі шину, яка влаштує саме вас.
Найважливіші написи на скаті:
|
Коротенько більш-менш зрозуміло, але давайте ж пройдемося по кожному пункту окремо докладніше:
- У нашому випадку на зображенні розмір покришки заданий в більш сучасному форматі. Такий же спосіб позначень використовується і на автомобільних шинах. 195/65 R15 позначає - що покришка в ширину має 195 мм, у висоту 65 відсотків від 195 мм, тобто 126,7 мм, діаметр диска для якого призначена шина - 15, тип шини - радіальна. Так, напевно багато хто думає - що R15 - це радіус 15, але насправді ні, R - позначає радіальну шину (на сьогоднішній день зустрічаються практично завжди тільки радіальні), а 15 - це саме діаметр а не радіус. Також і друге число 65 позначає не саму висоту, а відсоток по співвідношенню до ширини. Обов'язково варто згадати також маркування шини дюймової системі, це більш застарілий стандарт - але щільно до сих пір використовується. Тут же основний стандарт виглядає так:: 3,50-18" - де 3,50 - це ширина покришки в дюймах, а 18" діаметр диска. Висота ж мається на увазі як правило дорівнює приблизно ширині. Але коли необхідно окремо позначити висоту - то зустрічаються такі типи маркування як: 2,50/85-16" або 4,80/4,00-8" - де значення висоти задаються окремо. Але не варто довіряти обчисленням в голові або калькулятору, так як чіткий переклад з дюймів в мм або назад не завжди дає на виході саме той розмір який є. Яскравий приклад шини для старих мопедів 2,50/85-16, виробник Петрошина виготовляє гуму в такому розмірі але в метричній системі вказує 70/100-16. Саме тому для перекладів з однієї системи в іншу існують таблиці з приблизними значеннями.
Таблиця розмірів в дюймовій та метричній системі.
Співвідношення розмірів мото покришок в порівняльній таблиці.Розмір шини в дюймах Розмір метричний (мм) 2,75 80/100 80/90 90/80 3,00 90/100 90/90 100/80 3,25 100/100 100/90 110/80 3,50 100/100 100/90 110/80 3,60 100/100 100/90 100/80 4,00 110/100 100/90 110/80 4,10 100/100 110/90 120/80 4,25/85 110/100 120/90 130/80 4,50 110/100 110/90 120/80 4,60 100/100 120/90 130/80 5,10 110/100 130/90 140/80
- Індекси швидкості та навантаження. Тут затримуватися ні на чому, коротко так: 91T позначає індекс навантаження 91 та індекс швидкості T, що дорівнює максимальному навантаженню в 615 кг та максимальній швидкості 190 км/год. Всі ці позначення можна отримати з таблиць індексів навантаження і швидкості, таблиця індексів навантаження велика, але для мото використовується лише невеликий діапазон значень.
Таблиця з індексами максимального навантаження для авто і мото покришок
Індекс 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Навантаження, кг 45 46,2 46,9 47,5
50 51,5 53 54,5 56 58 60 61,5 63 65 67 69 71 73 75 77,5 Індекс 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 Навантаження, кг 80 82,5 85 875 90 92,5 95 97,5 100 103 106 109 112 115 118 121 125 128 132 136 Індекс 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 Навантаження, кг 140 145 150 155 160 165 170 175 180 185 190 195 200 206 212 218 224 230 236 243 Індекс 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 Навантаження, кг 250 257 265 272 280 290 300 307 315 325 335 345 355 365 375 387 400 412 425 437 Індекс 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 Навантаження, кг 450 465 475 487 500 515 530 545 560 580 600 615 630 650 670 690 710 730 750 775 Індекс 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 Навантаження, кг 800 825 850 875 900 925 950 975 1000 1030 1060 1090 1120 1150 1180 1215 1250 1285 1320 1360 Індекс 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 Навантаження, кг 1400 1450 1500 1550 1600 1650 1700 1750 100 1850 1900 1950 2000 2060 2120 2180 2240 2300 2360 2430 Індекс 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 Навантаження, кг 2500 2575 2650 2725 2800 2900 3000 3075 3150 3250 3350 3450 3550 3650 3750 3875 4000 4125 4250 4375 Індекс 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 Навантаження, кг 4500 4625 4750 4875 5000 5150 5300 5450 5600 5800 6000 6150 6300 6500 6700 6900 7100 7300 7500 7750 Індекс 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 Навантаження, кг 8000 8250 8500 8750 9000 9250 9500 9750 10000 10300 10600 10900 11200 11500 11800 12150 12500 12850 13200 13600 Індекс 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 Навантаження, кг 14000
14500 15000 15500 16000 16500 17000 175000 18000 18500 19000 19500 20000 20600 21200 21800 22400 23000 23600 1030 Індекс 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 Навантаження, кг 25000 25750 26500 27250 28000 29000 30000 30750 31500 32500 33500
Таблиця з індексамі максімальної швідкості для авто и мото покрішок
Індекс швидкості B C D E F G J K L M N P Q R S T H V W Y VR ZR Швидкість км/год 50 60 65 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 210 240 270 300 >210 >240
- Напрямок обертання в принципі часто видно по самому малюнку протектора, але для впевненості додатково його ще позначають стрілочкою, що вказує сторону в яку повинна обертатися покришка, або для транспорту у якого на одній осі може бути два колеса - може вказуватися сторона покришки як на нашому прикладі на схемі: Outside - зовнішня сторона покришки.
- Найчастіше пишуть TT або TL - що від скороченого англійською Tube Less та Tube Type. Необхідно розуміти як TT (TubeType) - камерна шина і TL (TybeLess) - безкамерна. Варто також відзначити - що на диск для камерної шини бескамерку не вийде встановити, а на диск для безкамерної поставити камерну дуже навіть можливо, особливо для невеликих скутерів.
- Шаровість шини задається значенням типу 4P.R. або 4Н.С. - це означає що у ската 4 шари а розшифровка букв така: PR (Ply Rating) та НС (Норма (слойности рус.)). Раніше було зрозуміло всім - що чим вище слойность - тим більше витриваліша шина, але в сучасному світі все зовсім не так. В першу чергу не ясно які це шари, якої товщини і якості, а по-друге нові розробки і впровадження в в каучуковій промисловості дозволили кордові покриття робити дуже витривалими - що дозволяє знизити кількість шарів без шкоди для зносу шини.
- Написи великим шрифтом найпомітніші і містять в собі назву бренду виробника гуми та назва малюнку протектора. Малюнок протектора також відзначається дрібним шрифтом і якимись цифрами-літерами, але для того - щоб популярні малюнки людям запам'ятовувалися швидше - деяким малюнкам придумують назви і пишуть їх поруч з брендом виробника.
-
Дрібним шрифтом може бути написана будь-яка додаткова інформація, в основному це максимальне значення тиску в шині - у Bar (bar дорівнює одиниці тиску однієї атмосфери Землі) або PSI (фунт на квадратний дюйм), існує також таблиця для конвертації цих величин. Також додатково вказують іноді максимальне навантаження і швидкість, маркування малюнка протектора і дату виробництва шини. Дата виробництва позначається найчастіше 4-ма цифрами, наприклад 1420 - це означає - що гума виготовлена в 14 тиждень 2020-го року.
Таблиця конвертації тиску в шинах в Bar і PSI
Бар 1 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 Psi 15 16 17 19 20 22 23 25 26 28 Бар 2 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 Psi 29 30 32 33 35 36 38 39 41 42 Бар 3 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 3,9 Psi 44 45 46 48 49 51 52 54 55 57 Бар 4 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 4,8 4,9 Psi 58 59 61 62 64 65 67 68 70 71 Бар 5 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 5,8 5,9 Psi 73 74 75 77 78 80 81 83 84 86 Бар 6 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 6,8 6,9 Psi 87 88 90 91 93 94 96 97 99 100 Бар 7 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 7,7 7,8 7,9 Psi 102 103 104 106 107 109 110 112 113 115
- Continental - Великими літерами - бренд, назва виробника покришки
- 26х2,10 - Великими цифрами - розмір шини (як і в мото буває в дюймах і метричний)
- max 32 psi - Дрібні написи - максимально допустимий тиск, навантаження і т.д.
- Напрямок - вказівник, що говорить про направлення обертання шини
- Дата виробництва шины
- Nylon, Polyester, Sleel - дрібні надписи - матеріали, що використовувалися для посилення покришки
- ISO маркування - 37-622
- Дюймові 3 значення - 28x1 5/8x1 3/8
- Дюймові 2 значення - 28x1 3/8
- Французьке маркування - 700x35C
Закінчуючи розмову щодо мотоциклетної гуми хотілося б ще поговорити про кольорові смужки на шинах
Багато які мото та авто-любителі прямо обожнюють привласнювати цим смужкам якісь магічні позначення, але насправді ж все як завжди набагато простіше і зовсім не вартує уваги. Як виявляється смужки на покришках ніякої інформації для покупця не можуть надати в принципі, ці смужки наносяться на виробництві прямо під час виробництва самих шин, і робиться це для зручності працівникам складу на виробництві. Тобто підходячи до стовпів покришок немає необхідності гадати який точно розмір перед працівником і яке маркування малюнка - ці дані він розуміє по маркуванню смужками, і не втрачаючи зайвого часу бере необхідні йому піддони з шинами і відправляє їх на упаковку, або на відправку. Способи нанесення таких маркувань і кольорів у різних виробників відрізняються кардинально і створені лише для спрощення роботи внутрішнього складу. Потрапляючи на оптовий або роздрібний ринок сенс в цих смужках втрачається моментально - бо ніхто не зможе їх так просто розшифрувати і визначити. Так-що забудьте про те - що так позначають брак, або якість, або країну виробника або ще чого там вигадують - все це дурниці, які в реальності виявляються звичайною банальщиною для робітників складу віробника.
Розшифровка маркування та позначень на вело шинах, на візках і електротранспорті
Також як на авто і мото покришках на велосипедних скатах є своє маркування. Розписувати все повністю і заглиблюватися не будемо, а зробимо акцент лише на найнеобхіднішому для середнього власника велосипеда або іншої вело-техніки.
На всіх абсолютно шинах пишуть:
|
Трохи докладніше пройдемося по пунктах:
З брендом все ясно. Є маса іменитих і дорогих брендів покришок, таких як: Continental, Schwalbe, Michelin і багато інших, але і східні країни не відстають, і останнім часом з'явилося багато брендів Китаю, Індонезії, Таїланду, такі як Deli Tire, Chao Yang, Naidun - які можуть скласти непогану конкуренцію при набагато меншій ціні.
На розмірах покришок зупинимося трохи докладніше. З часом вийшло так - що багато виробників дисків і шин на велосипеди дозволяли собі трохи прибрехати або ж навпаки бути чесними - але зробити на пару міліметрів менше диск і менше покришку, тим самим зменшивши трохи загальну вагу - що для шосейників вже може бути великою перевагою. А найчастіше робили покришку як і раніше - але розмір написали на пару мм менше, чисто маркетинг. Їм то ймовірно прикольно було - але а нам з цим тепер розбиратися. Наведемо найпростіший приклад - покришки з діаметрами 635 мм та 622 мм обидві будуть в дюймах мати позначення 28".
Відразу скажу по секрету - що ці маркування практично завжди працюють на тільки для велосипедних скатів, а й для дитячих колясок, електроскутерів, електровелосипедів, електроскейтів, електросамокатів, гіробордів та інших засобів пересування. У наших просторах найчастіше зустрічаються такі розміри покришок як 26x2.125 - звичайний як говорили в дитинстві гірський велосипед з зовнішнім діаметром шини 26 дюймів та шириною шини 2,125 дюймів. Дуже рідко - зараз на дитячих колясках як правило - зустрічаються розміри з трьох значень в дюймах, наприклад12x1 1/2x2 1/4 (12" -зовнішній діаметр, 1 1/2 одна ціла і одна/друга - висота шини, 2 1/4 дві цілих і одна/четверта - ширина шини). Багато людей побачив у себе розмір, наприклад 26x2,125 вважають що для заміни тільки такий і потрібно купувати, але ні - не бійтеся експериментувати - якщо візуально зазори гальм, вилки і інших запчастин дозволяють поставити покришку трохи ширше або ж якщо поставити потрібно покришку вужче - то запросто можна брати починаючи від 26x1.95 і до 26x2,25 точно. Також вкрай популярні у нас велосипеди 28 "- це як мінімум велосипеди Харківського виробництва з гордим ім'ям Україна! Позначення розміру в метричній системі47-622, а в дюймах 28x1,75. З дюймами ми розібралися - а в метричній все теж не складно, тут діаметр вказується внутрішній у покришки 622 мм, він же і посадковий діаметр обода, і ширина покришки 47 мм. Як і в випадку вище - можна пробувати при бажанні виділитися іншими відповідними розмірами, наприклад28x2,0 (54-622) и 28x1,6 (42-622). Ну і шоссейники, наші вітчизняні Туристи! Не менш знамениті - чим Україна, але розраховані на їзду не на дачу з мішком картоплі, або онуком на додатковому сидінні на рамі - а для гонок по трасі, особливість - тонкі покришки. На цих велосипедах прижилася французька міра, що має вигляд 700x35C. Але боятися нічого, по суті це та ж метрична система, де 700 (з приставкою літери C в кінці) - внутрішній діаметр шини в мм, (без приставки літери C в кінці) - зовнішній діаметр шини, а 35 - ширина шини в мм. Варто тільки відзначити - що на шосейники часто через високі ободи використовуються нестандартні камери з ніпелем Преста, він високий і його не накачати звичайним нашим насосом, необхідний спеціальний перехідник.
Загалом можна виділити такі варіанти позначень, які вказані для простоти розуміння на схемі:
|
Тиск, тут нічого нового, все так же як написано вище в мото покришках, також можна керуватися і наведеною вище таблицею співрозмірності Бар і psi. Що стосується накачування вело шин - хочеться порадити не накачувати прямо до максимального допустимого тиску, це може звести термін служби шини в нуль. Оскільки тиск коливається і при високій денній температурі на сонце може порядно розігрітися повітря всередині камери - тим самим пристойно підвищивши тиск всередині і як результат - покришка просто лопне. Залишайте невеликий зазор в 0,2-0,5 бар до верхньої межі тиску.
З напряму установки вело шин все аналогічно з авто і мото гумою. Бо часто бувають такі малюнки протектора - що не має різниці напрямок - але якщо різниця є - то вона завжди позначена будь-яким чином, а тут вже кожен виробник робить по своєму. Найчастіше можна зустріти зображення у вигляді стрілочки або вказівник з написом Rotation, Drive, Rotation direction
Дата виробництва також аналогічна старшим братам з розрядів мото та авто гуми, задається штампиком з чотирьох цифр, що позначають тиждень і рік випуску покришки.
Розшифровка розмірів покришок для квадроциклів
На розшифровці гуми для квадрика зупинятися довго не будемо, основні поняття як бренд, тиск, дата виробництва, напрямок та інше - нічим не буде відрізнятися від вище наведених прикладів з вело, мото, і авто шинами. Зупинимося лише на найважливіших моментах, які стосуються саме квадроциклів.
Як правильно читати розмір покришки для квадроцикла ATV
В основному розмір гуми на квадрік виглядає як 26x9R12 або 26x11-12, де 26 дюймів це висота шини, 9 дюймів - ширина шини в дюймах, 12" - посадковий діаметр на диск, літера R - як і в мото гумі позначає радіальну структуру шини, якщо ж в маркуванні відсутня літера R - означає що структура шини діагональна. Ще цікавим і вартим уваги є інформація про те - що відхилятися в розмірах, від встановлених заводом-виробником можна максимум на 1", тобто якщо у вас був розмір 25x8, але бажаєте трохи більше - то на стандартні диски максимум можна одягнути 26x9. Якщо ж поставити інші диски - то безпроблемно можна домогтися +2 "від стокового розміру, інакше можуть початися проблеми з тягою і зазорами з вузлами і деталями квадроцикла, об які може почати терти шина.
Отже, завдяки роками накопиченому досвіду, ми змогли організувати і як нам здається максимально доступно викласти в цій статті всю інформацію про розмірності шин та покришок, які у нас бувають в продажу. Якщо десь допущені помилки, будемо вдячні за те - що зазначте на них. Також будемо раді будь-якій критиці і з задоволенням виправимо статтю в кращу сторону, якщо десь щось зазначено неточно або помилково. Як бачите - питання з маркуванням гуми дуже складне і від техніки до техніки має свої особливості, але в усьому можна швидко розібратися, якщо просто уважно почитати. Звертайтеся до нашого консультанта за телефоном, і купуйте гуму тільки у нас! Ми постійно відстежуємо ринок - щоб запропонувати самі низькі ціни і намагаємося завжди максимально догодити покупцеві!